Înmatriculările Dacia au crescut în mai cu 10,8%, la 7.564 mașini. Cota de piață a mărcii a urcat de la 4,6% în mai anul trecut la 5,09% în acest an, potrivit informațiilor publicate luni de Asociația Constructorilor Francezi de Automobile.
Vânzările de autoturisme din Franța au stagnat în mai la 148.573 unități, în timp ce în perioada ianuarie-mai se află în urcare cu 3%, la 762.141 unități.
Skoda, cu un avans al vânzărilor de 20%, la 1.771 mașini, a înregistrat creștere mai puternică decât Dacia în luna mai. Mai multe mărci cu înmatriculări lunare sub 1.000 de unități au depășit, de asemenea, avansul vânzărilor Dacia.
Astfel, vânzările Lancia (parte a grupului Fiat) au crescut de peste două ori, la 834 mașini, cele ale Lexus (marcă a Toyota) au urcat cu 19,4%, la 228 unități, Jeep (grupul Fiat) a avansat de peste două ori și a ajuns la 175 de mașini vândute în mai în Franța, în timp ce livrările Infiniti (marcă deținută de grupul Nissan) aproape s-au triplat, la 42 de mașini.
Vânzările producătorilor străini au scăzut cu 6,2% în luna mai, la 67.874 mașini, declinul fiind compensat de evoluția celor francezi, care au avansat cu 6%, la 80.699 mașini.
Liderul pieței, grupul Peugeot-Citroen, a avansat cu 3,9% în mai, la 46.992 mașini, în timp ce grupul Renault, care deține și Dacia, s-a menținut pe doi, după o creștere de 9%, la 33.598 mașini.
Marca Renault a urcat cu 8,5%, la 26.034 de mașini.
În primele cinci luni ale anului, vânzările Dacia au crescut cu 27%, la 47.199 de mașini. Cota de piață a Dacia a avansat de la 5,02% în ianuarie-mai anul trecut la 6,19% în aceeași perioadă din acest an.
Mai multe dintre mărcile cu vânzări mai mici au evoluat mai bine decât Dacia în intervalul analizat. Înmatriculările Lancia au urcat la cinci luni de peste două ori, la 3.239 mașini, cele ale Lexus au crescut cu 35%, la 1.297 unități, Jeep a avansat cu 49,4%, la 535 unități, în timp ce vânzările Infiniti au crescut de peste cinci ori, la 260 de mașini.
Avansul de 3% al pieței se datorează integral producătorilor francezi, grupurile Peugeot-Citroen și Renault, ale căror vânzări cumulate au crescut cu 9,4%, la 426.601 mașini, în timp ce producătorii străini au scăzut cu 4,2%, la 335.540 mașini. Peugeot-Citroen și Renault controlează, cumulat, 56% din piață.
Vânzările grupului Renault au avansat la cinci luni cu 12,7%, la 193.846 unități, mai rapid decât cele ale Peugeot-Citroen, unde creșterea s-a situat la 6,8%, la 232.278 mașini. Marca Renault a consemnat un avans de 8,8%, la 146.647 de mașini.
În primele cinci luni, Dacia este prezentă cu două modele în top zece după vânzări – Sandero, pe locul 9 cu 20.537 de unități și cotă de piață de 2,7%, și Duster, pe 10 cu 18.478 mașini și cotă de piață de 2,4%. Primele zece poziții sunt ocupate doar de modele ale grupurilor franceze Renault și Peugeot-Citroen.
Dacia are, de asemenea, în top 100 al celor mai bine vândute modele și Logan MCV II, pe locul 57, cu 3.132 mașini și cotă de piață de 0,4%, precum și cu Dacia Lodgy, pe locul 63, cu 2.934 de autoturisme și o cotă de piață de 0,4%.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare, vânzările Dacia au urcat cu 4,3% în mai, la 294 mașini, și cu 0,5% în ianuarie-mai, la 1.509 mașini.
Franța este cea mai mare piață a Dacia, cu aproape 94.000 de mașini vândute anul trecut.